עורך דין לייצוג נאשמים בהטרדה ופגיעה מינית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הטרדה ופגיעה מינית נחשבו ועודן נחשבות כאחת מהעבירות הפליליות החמורות ביותר, להן נלווית במרבית המקרים גם סטיגמה חברתית חריפה, הנשארת לאורך שנים ארוכות, ואף לכל החיים.

בימינו, הרשעה בהטרדה או בפגיעה מינית, או אף פרסום כתב אישום בנושא, הופכת באחת את הנאשם כ"מצורע", וגוררת בידוד חברתי ממשי, והתנכרות של חלק ניכר ממכריו של הנאשם, אף מקרב בני משפחתו הקרובים.

עם זאת, וביותר ויותר הליכים משפטיים אשר נפתחים מדי שנה באשמת הטרדה ופגיעה מינית, הנאשמים טוענים בתוקף כי אין מדובר בתלונה מבוססת, כי אם בתלונת שווא, אשר מטרתה לפגוע בנאשם על לא עוול בכפו, וזאת עקב נקמנות מצד המתלונן או המתלוננת, המבקשים להשיג מטרות שונות, וכתוצאה מכך בוחרים להעליל על הנאשם עלילות שווא.

לאור המספר הרב של הפעמים בהם טענה בדבר תלונת שווא מושמעת בהקשר של הטרדה מינית או פגיעה מינית, ואף שמטבע הדברים לא ניתן לקבוע מהו אחוז תלונות השווא מכלל התלונות המוגשות מדי שנה בתחום, הרי שניתן להניח כי התופעה אכן קיימת, ולו במימדים מצומצמים. השאלה הנשאלת בהקשר זה, היא כיצד על האדם מן היישוב, אשר מואשם בוקר אחד בהטרדה או פגיעה מינית, על לא עוול בכפו, לפעול לצורך ניקוי שמו בצורה מוחלטת.

אישום בהטרדה או פגיעה מינית – כיצד לפעול?

מטבע הדברים, הרגע בו אדם חף מפשע מגלה כי הוגשה כנגדו תביעה בגין הטרדה או פגיעה מינית, הינו רגע מטלטל, המוביל לסערת רגשות ולעיתים אף לאובדן שליטה. במצב קיצון זה, חלק מהנאשמים מאבדים את עשתונותיהם ופועלים באופן אימפולסיבי, ומבלי מחשבה מקדימה. כך לדוגמא, חלק מהנאשמים בוחרים לפנות ישירות למתלונן או למתלוננת, מה שעלול בסופו של דבר לחזק את הטענות כנגדם, ואף להוסיף האשמה בדבר הטרדה, או פגיעה בהליך המשפטי.

מסיבה זו, וברגע הגילוי בדבר הליך משפטי המתקיים בנושא, על הנאשם להימנע מכל צעד אימפולסיבי, ומכל ניסיון ליצור קשר ישיר עם המתלונן או המתלוננת, ובמיוחד להימנע מליצור איתם קשר פיזי, בטח ובטח ביחידות. לחילופין, על הנאשם לפנות בראש ובראשונה להתייעצות מול עורך דין מומחה, הבקיא ספציפית בתחום ההטרדות המיניות, לצורך קבלת ייעוץ כיצד יש לפעול מכאן והלאה, ולממש את המלצותיו במלואן.

יש לזכור בהקשר זה, כי משעה שהוגשה תביעה בגין הטרדה או פגיעה מינית, כל צעד של הנאשם עלול להשפיע לרעה על מעמדו המשפטי, גם אם מדובר במה שנראה עניין שולי מלכתחילה. משכך, חשוב לפנות לעורך דין סמוך ככל הניתן למועד פתיחת ההליך המשפטי, ועד למועד זה להימנע כליל מניסיון ליצור קשר עם המתלוננת, או מלהשפיע על ההליך המשפטי בצורה כלשהי.

 עורך דין לייצוג נאשמים בהטרדה ופגיעה מינית – כיצד לבחור?

בשעה שעומד מול אישום בהטרדה או בפגיעה מינית, הנאשם ניצב מול מגוון עצום של עורכי דין העוסקים בייצוג נאשמים במקרים אלו, כאשר פעמים רבות, הנאשם אינו יודע במי מהם לבחור לצורך ייצוגו.

יש לזכור בהקשר זה, כי בתחום עריכת הדין, הניסיון הוא מבין הפרמטרים החשובים ביותר, כאשר ככל שעורך דין עסק בתיקים רבים יותר בתחום, וייצג מספר גבוה יותר של נאשמים, כך לרוב עולה הסבירות כי עורך הדין מכיר היטב את סדרי הדין הרלוונטיים, ומשכך ההליך המשפטי ינוהל בצורה היעילה ביותר. נוסף על כך, חשוב לברר מול עורך הדין מהו אחוז התיקים אותם הוא ייצג שהסתיימו בהצלחה, מה שמהווה אף הוא פרמטר חשוב לבחינה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו