מהי הטרדה מינית באינטרנט

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרחב הווירטואלי הביא עמו פיתוחים טובים ורבים, כאשר כל אחד יכול לתקשר בקלות עם חבריו, גם אם אלו נמצאים בקצה השני של העולם. עם זאת, רשת האינטרנט, הכוללת אינספור אתרי צ'אט ורשתות חברתיות, הביאה לעלייה משמעותית במקרי הטרדה מינית באינטרנט.

על אף האמונה הרווחת, הטרדה מינית אינה מתייחסת רק למעשים מגונים והשפלות חוזרות ונשנות של גורם סמכות בסביבה כלשהי. אין מדובר רק על בוס המטריד את המזכירה שלו, מרצה הפוגעת באחד מהתלמידים שלה או מפקד המשפיל בגסות את אחת מפקידותיו.

הטרדה מינית יכולה בהחלט להתרחש כאשר המטריד מתבטא באופן מיני כלפי הקורבן, סוחט אותו באיומים מתוך דרישה למעשה מיני, או גורם לו לעשות דבר מה, בכדי שמטריד יגיע לסיפוק. דברים אלו יכולים בהחלט להתרחש בעת הטרדה מינית באינטרנט.

מהי הטרדה מינית באינטרנט?

הטרדה מינית באינטרנט, מתחלקת לרוב לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון, כולל הטרדות מילוליות, אשר הנן בעלות אופי מיני מובהק. לדוגמא, כאשר בחור מדבר עם בחורה בפייסבוק, ואומר לה כי החזה שלה מאוד יפה וכי היא צריכה להבליט אותו יותר, זו עלולה להיות הטרדה מינית באינטרנט. אין זה משנה אם הבחורה יידעה אותו שאין זה נעים לה לשמוע אותו מדבר כך וכי היא מבקש שיפסיק, או שלא, העבירה נותרת בעינה.

הסוג השני מתייחס לשידול למעשה בעל אופי מיני, הגורם לסיפוק של המטריד. לדוגמא, כאשר נער מדבר עם נערה בחדר צ'אט וידאו, ומבקש ממנה לגעת בעצמה בזמן שהוא רואה זאת ומגיע לסיפוק מיני מכך. מקרים אלו יכולים להתרחש גם בין בגירים על פי החוק, אולם כאשר מקרה שכזה מתרחש בין מבוגר לבין קטינה או קטין, המעשה מקבל אופי פדופילי.

פדופיליה – הטרדה מינית?

עד כה, מבחינת החוק, כל עוד לא התבצע מפגש או עבירת מין באופן פיזי, אין המשטרה יכולה לעצור את הפדופיל. אולם, בעקבות אישור התיקון לחוק נגד הטרדה מינית, ניתן לעצור את מבצעי העבירות, גם כאשר הם רק "מדברים" עם הקטין. מקרי פדופיליה רבים כוללים מעשי סחיטה באיומים, כאשר התוקף מרתיע את הקורבן כי יפגע בבני משפחתו אם ייספר, ומעשים מגונים, כאשר ישנה כפייה של ביצוע מעשה מיני כלשהו, גם אם הדבר נעשה במרחק רב.

החוק נגד הטרדה מינית באינטרנט אינו מתייחס רק לפדופילים, אלא לכל אדם, קטין ובגיר, המטריד מישהו אחר. דבר זה יכול להתקיים, כאשר אדם מצ'וטט עם מישהו בן גילו, בני גיל צעירים יותר, או אפילו כאלו המתחזים לבני גיל מסוים כאשר למעשה הם יותר מבוגרים.

איך ניתן לטפל בהטרדה מינית באינטרנט?

מאחר ולרוב לא מתקיימת פגיעה פיזית הדורשת טיפול בבית חולים, הטרדה מינית באינטרנט ניתנת לטיפול באמצעות שתי דרכים עיקריות. ראשית, יש להתלונן על הגורם המטריד במשטרה. מאחר ושום דבר לא באמת נעלם באינטרנט, ניתן לשלוף את התכתובות בין המטריד לקורבן ולהציג אותם בתור ראיות בבית המשפט. דבר זה לרוב אינו יכול להתרחש כאשר ההטרדות נעשות בעל פה, בין גורם הסמכות למוטרד או המוטרדת, וקשה יותר להוכיח כי אכן התקיימו.

שנית, ביצוע מעשים אלו, עלול לגרום לתחושות של ערך עצמי נמוך, דיכאון ואף להפרעות אחרות. על כן, על הקורבן לקבל טיפול ראוי, אצל פסיכולוג או פסיכיאטר, בכדי להתמודד עם מה שקרה, להבין כי דבר זה לא נגרם באשמתו ולנסות להמשיך בחייו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו