פגיעה מינית בילדים – סימני אזהרה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פגיעה מינית בזמן הילדות גורמת לנזק עמוק ביותר, אשר מלווה את הנפגע או הנפגעת לאורך כל חייהם.  מאפיין נוסף של התעללות מינית בילדים, הוא הקושי לאבחן את ההתעללות בזמן. פגיעה מינית מלווה לרוב במימד של סוד והסתרה המקשה על אבחונה ומתן העזרה לילד הנפגע בזמן אמת. ובכל זאת, ערנות של הורים ומחנכים יכולה לסייע באיתור מוקדם ומתן עזרה לילד.

מהי פגיעה מינית בילדים?

פגיעה מינית היא סוג של התעללות אשר יכולה להתבצע על ידי מבוגר או על ידי קטין (מתחת לגיל 18). האדם הפוגע יכול להיות מוכר לילד, ואפילו קרוב מאד (ברוב המקרים של התעללות מינית הפוגע הינו אדם שמוכר לילד: שכן, דוד, אח גדול, קרוב משפחה, בן זוג של הורה ועד להורה בעצמו). גם ילדים יכולים לפגוע מינית בילדים אחרים.

הפגיעה בעלת קונוטציה מינית, אשר מתייחסת אל הילד כיצור מיני ומבקשת ממנו לבצע מעשים מיניים. כל זה בניגוד לרצונו של הילד או תוך ניצול התמימות, האמון או חוסר ההבנה של הילד בכללי המותר והאסור בתחום המיני. חשוב לציין כי אין דבר כזה פעולה מינית בהסכמה עם ילד, כך שכל מעשה בעל קונוטציה מינית המתבצע בילד הינו בגדר של פגיעה מינית.

הפגיעה המינית יכולה להיות: התערטלות בפני הילד או בקשה מהילד להתערטל בפני הפוגע, מעשה מגונה, מגע באיברי המין: של הפוגע בעצמו מול הילד, של הפוגע בילד או בקשה של הפוגע מהילד לגעת באיבר המין שלו, או רצף של מעשים בעלי קונוטציה מינית, המיועדים לגירוי מיני של הפוגע, עד לכדי קיום יחסי מין מלאים. גם "דיבור מיני" בפני הילד (כשמבוגר אומר לילדה "את כל כך סקסית, איזה גוף יש לך…"), קיום יחסי מין בפניו או הקרנת סרטים פורנוגראפיים בנוכחותו או בפניו נחשבים לפגיעה מינית.

סימנים שעלולים להעיד על פגיעה מינית

ישנם סימנים רבים העלולים להעיד על פגיעה מינית. מבוגר המבחין בסימנים אלה אצל ילד, חלה עליו חובת הדיווח – חשוב כי יפנה להתייעצות עם גורם טיפולי כמו עובדת סוציאלית בלשכת הרווחה המקומית. הסימנים יכולים לכלול:

  • סימנים התנהגותיים: שינוי קיצוני בהתנהגותו של הילד. ילד שקט שהופך לחסר שקט או חוצפן, או ילד שהיה חביב וחברותי שמסתגר ומתבודד באופן פתאומי. ילד שלא היו עמו בעיות התנהגות ופתאום מתחילות בעיות כאלה. דיבור של הילד על מין, באופן שאינו תואם את הגיל. ציורים או סיפורים בעלי גוון מיני או על מעשים מיניים שאינם תואמים את הגיל. משחק הכולל התייחסות למין או ביצוע תנועות של יחסי מין אצל ילדים צעירים שלא אמורים להכיר תנועות אלה ולדעת מה משמעותן.
  • סימנים חיצוניים: הרזיה או השמנה פתאומיים, ילדים (במיוחד ילדות) שמתחילים ללבוש בגדים גדולים וארוכים שמטשטשים את סימני הגוף, או להיפך: ילדה שמתחילה ללבוש ביגוד סקסי שאינו תואם את גילה. הזנחה חיצונית קיצונית המנוגדת למראהו של הילד בעבר, או טיפוח קיצוני פתאומי שאינו תואם את הגיל.
  • מצב רוח: ילד שחלה ירידה משמעותית במצב רוחו. ילד שהיה בעל מזג נעים או שמח והופך להיות עצוב או כעוס. ילד שמצב הרוח שלו הופך להיות אפאטי ואדיש בניגוד למה שאפיין אותו בעבר.
  • תפקוד לימודי: לעתים תרשם ירידה חדה בלימודים. קשיים בריכוז בזמן שעור, או ירידה במוטיבציה ללימודים אצל ילד שהיה תלמיד טוב ובעל מוטיבציה בעבר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו